Prodej nemovitosti se dnes může zdát jako velmi jednoduchá věc. Stačí přeci nafotit pár fotek, napsat něco do popisku, a hlavně zmínit, že rozhodně není zájem o zapojení realitky. Nemovitost za pár minut visí na internetu a přijde čekání, které střídá nervozita z odpovědí, které sem tam přijdou. Někdy to vyjde, velmi často ale ne. Proč realitka není nepřítel?
V první řadě proto, že realitní makléř své profesi rozumí, za svou kariéru prodal a zprostředkoval nákup mnoha nemovitostí nejrůznějšího druhu a ví přesně, jaké věci si ohlídat. Dlouhou dobu nebyla profese realitního zprostředkovatele nijak regulována. Od roku 2020 ale platí nový Zákon o realitním zprostředkování, který požaduje i splnění odborné zkoušky, což samo o sobě prokazuje profesionalitu makléřů. Ti se navíc, podobně jako jiní podnikatelé, vzdělávají i na odborných školeních, a svou profesionalitu tak posouvají na další úroveň.
Podstatnou záležitostí obchodu s nemovitostmi jsou nejrůznější smlouvy. Žádná nesmí chybět, žádná nesmí být špatně. I s tím realitní makléř pomůže. Se smlouvami, ale i hypotékami, totiž přichází do kontaktu denně a věc tak ovládá i z právního hlediska. Kromě denního kontaktu se smlouvami se makléř také potkává s oběma typy klientů, a tak pokud pro svou nemovitost hledáte kupce, může váš propojit s vhodným zájemcem velice rychle.
Ano, samozřejmě, protože každý realitní makléř je podnikatel, a každý podnikatel svou činnost dělá mimo jiné také za účelem zisku. Mimo jiné a také, nikoliv výlučně. Dobrý realitní makléř totiž chce především zprostředkovat službu někomu, kdo dané oblasti nerozumí a nevyzná se v ní, a mohl by tak v případě samostatného postupu udělat nespočet chyb. Dobrý realitní makléř chce uspokojit poptávku svého klienta, najít pro něj vhodnou nemovitost, nebo naopak pro nemovitost najít vhodného kupce či nájemníka.
Od roku 2020 ale platí nový Zákon o realitním zprostředkování, který požaduje i splnění odborné zkoušky, což samo o sobě prokazuje profesionalitu makléřů.
Za co ale provizi platíte? Realitní makléř klienta prodejem, nákupem nebo nájmem nemovitosti provede od začátku až do konce. Jeho prací je zajistit, aby veškeré smlouvy byly v pořádku. Správně nastaví cenu, ale nemovitost také připraví na prodej. Nafotit nemovitost totiž není stejné, jako udělat si fotku na dovolenou. Homestaging má svá pravidla a vyplácí se. Začali jste právě „googlit“, co to ten homestaging je? Na blogu se o tom již brzy dočtete.
Nejde ale jen o fotky. Realitní kanceláře, respektive makléři, mají k dispozici širokou škálu propagačních možností. Mají své sledující a nemovitost dokážou pomocí vhodně zvolené taktiky propagovat tak, aby vše proběhlo co nejrychleji. A jak zní známé rčení? Čas jsou peníze. Realitní makléř klientům ušetří spoustu času, protože se zájemci komunikuje on a klient tak nemusí volné večery trávit na telefonu a odpovídat na nejrůznější dotazy. Do komunikace pak spadají i prohlídky, které díky svým profesním zkušenostem dokáže makléř také zhodnotit.
Realitní kancelář, ani realitní makléř, nejsou nepřítelem. Zájem klienta, je zájem realitního makléře, který zprostředkovává službu. Díky svým zkušenostem umí poradit a odhadnout situaci, nikoho ale do ničeho nenutí jen proto, aby co nejrychleji získal provizi. Samozřejmě existují výjimky, ale ty existují vždy a všude, a jedna špatná zkušenost či recenze nemusí nutně znamenat, že zvolit realitní kancelář je špatná volba.
Čas jsou peníze. Realitní makléř klientům ušetří spoustu času, protože se zájemci komunikuje on a klient tak nemusí volné večery trávit na telefonu a odpovídat na nejrůznější dotazy.
Za NOVIS reality mluví dobré recenze a spokojenost klientů. Budeme rádi, když se k nim přidáte i Vy. Neváhejte nás proto kontaktovat, pokud zvažujete koupi nemovitosti, nebo se naopak chystáte nějakou prodat. Věříme, že najdeme společnou cestu, která povede ke spokojenosti obou stran.